close

~~可別以為主唱和吉他手是"戎祥級"的就先入為主地排斥呦~~ 

 還是Live版的比較有感覺啦~~~


以下為唱片版的: 

Savatage - Believe

以下翻譯為摘自:

http://blog.yam.com/coollfy/article/297086697網站

相信
Savatage

So after all those one night stands
You've ended up with heart in hand
A child alone
On your own
Retreating
Regretful for the things you're not
And all the dreams you haven't got
Without a home
A heart of stone
Lies bleeding
於是,經歷過這些露水姻緣
終於你願意敞開心扉
一直以來,你都是個孤獨的孩子
獨自面對這個世界
半途而廢
為那些你不曾成為的人
和那些你不曾擁有的夢想而後悔
無家可歸
這顆冷酷如石的心
正無助淌血

And for all the roads you followed
And for all you did not find
And for all the things you had to leave behind
為了那些你重蹈的覆轍
為了那些你所不曾發現的事
為了那些你必須拋卻的事物

I am the way
I am the light
I am the dark inside the night
I hear your hopes
I feel your dreams
And in the dark I hear your screams
Don't turn away
Just take my hand
And when you make your final stand
I'll be right there
I'll never leave
And all I ask of you
Believe
我就是道路
我就是光明
我就是夜晚的黑暗
我傾聽你的希望
我感受你的夢想
而在黑暗中,我聽到你的叫聲
不要轉身離去
握住我的手吧
當你最後背水一戰
我會與你相伴
永不捨你而去
而我唯一對你的要求
便是相信

Your childhood eyes were so intense
While bartering your innocence
For bits of string
The grown-up wings
You needed
當你用自己的純真
去交換幾縷弦線
交換那對你所需要的
豐厚羽翼
童稚的雙眼曾閃閃有神

But when you had to add them up
You found that there were not enough
To get you in
Pay for sins repeated
但當你終於要穿上它們
卻發現沒有足夠的空間
能容納你
付出代價吧,為了那些一犯再犯的罪過

And for all the years you borrowed
And for all the tears you cried
And for all the fears you had to keep inside
以及那些你僥倖多活的年月
以及那些你哭泣流下的淚水
以及那些你必須隱藏心中的恐懼

I am the way
I am the light
I am the dark inside the night
I hear your hopes
I feel your dreams
And in the dark
I hear your screams
我就是道路
我就是光明
我就是夜晚的黑暗
我傾聽你的希望
我感受你的夢想
而在黑暗中
我聽到你的叫聲

Don't turn away
Just take my hand
And when you make your final stand
I'll be right there
I'll never leave
All I ask of you is
Believe
不要轉身離去
握住我的手吧
當你最後背水一戰
我會與你相伴
永不捨你而去
而我唯一對你的要求
便是相信

I never wanted to know
Never wanted to see
I wasted my time
Till time wasted me
I never wanted to go
I always wanted to stay
'Cause the persons I am
Are the parts that I play
So I plot and I plan
And I hope and I scheme
To the lure of a night
Filled with unfinished dreams
And I'm holding on tight
To a world gone astray
As they charge me for years
I can't pay
我從來就不曾想知道
也從來不曾想去看
一直以來,我虛擲光陰
直到光陰也虛擲我
從來就不想離開
我一直都想留下
因為所謂的我自己
不過是我在這齣戲中扮演的角色
所以我規劃、我盤算
所以我希望、我安排
去獲得充滿未完之夢的
一夜激情
我緊緊抓住
那個誤入歧途的世界
而當它們向我索討多年來背負的債
我無力償還

I am the way
I am the light
I am the dark
Inside the night
I hear your hopes
I feel your dreams
And in the dark
I hear your screams
Don't turn away
Just take my hand
And when you make your final stand
I'll be right there
I'll never leave
All I ask of you
我就是道路
我就是光明
我就是夜晚的
黑暗
我傾聽你的希望
我感受你的夢想
而在黑暗中
我聽到你的叫聲
不要轉身離去
握住我的手吧
當你最後背水一戰
我會與你相伴
永不捨你而去
而我唯一對你的要求便是

Believe
相信

arrow
arrow
    文章標籤
    savatage
    全站熱搜

    luopike 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()